Cart

מדיה

הוויה היא "חווית חיים"

ההוויה מכילה בתוכה את כל העולמות המגוונים שנמצאים באדם והופכים אותו למה שהוא ולמי שהוא.
הווית האדם היא הכול, היא סך מרכיבי התודעה, התפיסה, המהות, התחושות והרגשות הסובייקטיביים לתפיסת ה"אני" ו"העולם", כיצד האדם חש, מרגיש ופועל ביחס לכך. בתוך ההוויה קיים המודע, העל מודע ותת המודע, העובדות, החלק הרציונלי, האמוציונאלי של האדם וכל המתקיים בטווח זה.

האדם הוא רב מימדי ועולמו מורכב מעולמות תוכן מגוונים: זוגיות, הורות, משפחה, חברים, קהילה, עבודה (הפן המקצועי), פיננסים, בריאות, ידע ולימודים. בנוסף לאלה, קיים המימד הפנימי - המנטלי, הרגשי, הפיזי, הרוחני. לכן ההוויה משפיעה באופן ישיר על התייחסויותיו ופעולותיו היומיומיות של האדם, וגם על אופן התקשורת שלו עם אנשים קרובים ורחוקים, בסיטואציות המגוונות בחיי היומיום שלו.
הפעולות שהוא עושה, כמו גם אי-פעולות, מהוות טריגר ל"משוב חוזר" - התגובות שהוא יקבל.
דבר גורר דבר, אחד ועוד אחד ועוד אחד נותנים את הסך הכל.
אדם שחֹווה את החיים כקשים, פירוש הדבר שסך תפיסותיו, אמונותיו ורגשותיו מביאות אותו לחוות את העולם כ"קשה". כלל אמונותיו ומחשבותיו בעלות האוריינטציה השלילית, גדול מסך מחשבותיו ואמונותיו החיוביות. כמובן שהכוונה היא ליחס האיכותי.

אנחנו תופסים את עצמנו כאנשים רציונליים והגיוניים אבל למעשה אנחנו מנוהלים על ידי התחושות והרגשות שלנו, שהם תולדה של מחשבות ותפיסת עולם. כל העשייה שלנו, תהליך קבלת ההחלטות, הגישה שלנו ואופן ההתייחסות לדברים נובעים ברובם מתוך ההוויה שלנו – החיובית או השלילית.
כאשר הווית החיים שלנו חיובית, באופן טבעי נחיה פחות בתוך עצמנו כשבלול ו"נראה" יותר - יותר אפשרויות, מגוון, הזדמנויות - וגם נראה את "האחר".
הפעולות שנעשה יתייחסו לכך באופן ישיר ונחווה את העולם ממקום נעים, ידידותי, מכיל וטוב.

אם אדם רוצה שינוי מהותי, מהיסוד, הוא צריך לעבור תהליך של טרנספורמציה בהוויה כי ההוויה היא הטייס האוטומט הנסתר המתווה את חיינו ואופן פעולותינו.

מה איתך?
מה ההוויה שלך?


linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן